Vodafoneziggo
Nevertaken

Bij Vodafoneziggo heb ik gewerkt in de Wifi-Crew. Hier hielp ik klanten met complexe internet problemen oplossen. Tijdens het uitvoeren van deze werkzaamheden werkte ik met de zelfontwikkelde software van VodafoneZiggo, ADT en JVZ.
Ik merkte al snel dat de softwares veel toegankelijker konden zijn, daar moest werk van gemaakt worden 😉 .
Op eigen initiatief heb ik nieuwe ontwerpen gemaakt voor beide software.
.
ADT
ADT is ontwikkeld om de callcenter medewerkers tijdens hun gesprek met klanten bij te staan, hier werkte ik ook zelf mee. Om het beter te ontwikkelen heb ik eerst verkenningsonderzoeken gedaan:
- Diepte interviews
- Enquête
Hieruit kwam dat:
- ADT bevat functie die niet meer relevant zijn
- Er zijn handige functies die al bestaan, maar zijn slecht toegankelijk.
- Snel informatie (scannen) over vinden inlezen gaat moeilijk



Dit heb ik opgelost door:
- De Lay-out is veranderen, hierdoor kan er sneller info gevonden worden over de klanten
- Voorstellen gemaakt hoe bepaalde functie toegankelijker kunnen zijn. Bijv. de gespreksgeschiedenis of medewerkers informatie
- Voorstel gedaan om een dark-mode stijl aan en uit te kunnen zetten voor avond werkt. Dit is beter voor de ogen
De mock-up is gepresenteerd aan de product owner en hij gaat het verder meenemen is mijn verteld.
Als ik dit zelf verder zou ontwikkelen zou ik eerst onderzoek doen om te testen of deze voorstellen een daadwerkelijk verschil zouden maken.
Dit kan gedaan worden met bijvoorbeeld een clickable prototype en user testen.
JVZ
Mijn is gevraagd om een eerste opzet te maken voor een nieuwe pagina bij JVZ (Jouw VodafoneZiggo). Dit is de platform waar medewerkers hun eigen gegevens kunnen inzien.
Op de pagina moet het voor een medewerker makkelijker worden verbeterpunten (tips) voor VodeafoneZiggo door te geven. In mijn eerste voorstel heb ik de volgende punten verwerkt:
- medewerkers kunnen zien wat voor voorstellen er nu in behandeling zijn, die voorkomt dubbel inzenden
- Medewerkers kunnen voorstellen van andere een like geven. Om zo goede ideeën mee aandacht te geven
- Per voorstel zie je een kleine samenvatting van de tip, wie het heeft ingezonden, wie het heeft opgepakt en wat het “antwoord” is.Â
